Roadtrip van Sydney naar Brisbane - Reisverslag uit Harvey, Australië van Rosa Gonggrijp - WaarBenJij.nu Roadtrip van Sydney naar Brisbane - Reisverslag uit Harvey, Australië van Rosa Gonggrijp - WaarBenJij.nu

Roadtrip van Sydney naar Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Rosa

13 Oktober 2013 | Australië, Harvey

Hi mates,

De roatrip van sydney naar Brisbane zit erop. Op vrijdag 4 oktober werden Lies en ik opgehaald door Ron en Marcel bij de haven van Manly.
Ron en Marcel hadden een auto gekocht en hij was behoorlijk luxe. Een 4x4 auto met alle gemakken voorzien. Ook 2 andere jongens hadden een auto gekocht maar omdat hun navigatiesysteem nog niet werkte reden hun achter ons aan. De reis kon beginnnen....

Het was even wennen in de auto, omdat ze hier natuurlijk links rijden en de wegen zijn ook niet allemaal vlak. Na 5 uur rijden was de eerste bestemming bereikt; Port Macquarie! Ik had onderweg een hostel geboeklt zodat we in ieder geval een slaapplek hadden. Het was een super leuk en gezellig hostel met een zwembad, hangmatten en palmbomen. De volgende dag besloten we om hier nog een nacht te blijven. We gingen die dag naar het strand. Het was een behoorlijk stuk lopen maar zeker de moeite waard. In de zee was een sufwedstrijd bezig, dus australischer konden we het niet krijgen. Rond een uur of 1 verlieten we het strand. Bij het hostel werd ons verteld dat er een koala hospital in de buurt was en dat de dieren om 15:00 uur eten kregen. Dus Lies, ik en 2 van de jongens gingen hierheen. Alle koala's zaten in hokken, best zielig.
De volgende dag was het tijd voor de volgende bestemming, namelijk Byron Bay. Dit scheen volgens iedereen helemaal geweldig te zijn dus we hadden er zin in. Wat wel een beetje vervelend was is dat alle hostels die we belde vol zaten. Dit had te maken met een vakantie week van de australiers. We besloten evengoed om heen te gaan en dan maar te kijken. We hadden altijd de auto nog om in te slapen. Na een lange en warme rit kwamen we voor Byron Bay in een file te staan. Een slaapplaats vinden kon dus nog weleens heel moeilijk gaan worden. En inderdaad alles zat vol. Zelfs alle campings. Onze laaste optie was een camping ongeveer 10 min vanuit het stadje. Gelukkig hadden ze hier nog een 'huisje/chalet' voor 5 personen. Wij waren met 6 personen maar besloten het toch te doen. Er stond echter ook een bank. Het was een hele leuke camping en we hebben lekker buiten kunnen eten en een drankje kunnen doen voor het huisje. De eerste spin was door jongens ondekt onder het 'huisje'. Nou lekker dan, ik zat gelijk niet meer lekker. Het werd helaas nog erger. Binnen zat een salamander. Twee jongens probeerde hem te pakken maar hij was ontsnapt bij de bedden. No way dat ik daar ging slapen. Gelukkig vonden we hem in het stapelbed en werd hij door de jongens gedood. (sorry voor de dierenliefhebbers maar die wil je niet in je bed hebben). Voor het uitgaan werden we vanaf de camping naar het stadje gebracht. Een tent was het uitgaanspunt van Byron Bay. Helaas kwam een van de jongens er niet in omdat hij te dronken leek. Dat is trouwens vaak hier, als de uitsmijters denken dat je dronken bent kom je er niet in. Nou daar ging onze mooie avond. Wel zijn we nog naar een andere kroeg geweest maar dit was niet je van het. Ik heb die nacht een enkel bed met lies gedeeld dus dat was best wel een drama nacht.
De volgende dag waren alle hostels weer vij omdat de vakantie over was. We paktte onze spullen en vertrokken naar een hostel in het centrum van Byron. De dag verder op het strand doorgebracht en in het stadje rondgehangen.

De volgende dag de auto in en naar Brisbane. Dit was ongeveer zo'n 200 km rijden. Omdat het maar zo kort rijden was besloten de jongens om een toeristische route te nemen. Nou toeristisch was het zeker, de haarspeldbochten uit Frankrijk waren er niks bij. We kwamen op een zandweg terecht en dit was echt super vet. Ook de omgeving eromheen was heel mooi. De auto kon deze wegen makkelijk aan maar de andere auto die achter ons reed had meer moeite. na een tijdje waren we de andere auto kwijt en bleek het dat de auto ermee gestopt was. Wij terug gereden en jahoor de auto deed niks meer. Stonden we daar in de middle of nowhere. Gelulkkig werkt 1 van de jongens bij een garage dus die had er wel verstand van maar ook hij kreeg hem niet aan de praat. De auto moet gesleept worden. In 'onze' auto lagen nog extra gordels van de overige stoelen die eruit waren gehaald. De gordels werden aan elkaar geknoopt en de auto kon gesleept worden. Best eng was het want de weg bestond uit heuvel op en heuvel af. Halverwege schoot de 'gordel/kabel' ook los. Later gebeurde dit weer maar toen waren we al in de bewoonde wereld dus konden we de auto duwen naar de garage toe. Helaas had de garage geen tijd om de auto te maken maar we mochten wel gereedschap gebruiken. Vier uur lang zijn de jongens bezig geweest. Lies en ik stonden wortels te schieten, lettelijk en figuurlijk want dat was het enige wat we aan eten bij ons hadden. Een paar tukkies in de auto gedaan en toen was de auto 'zo goed als' gemaakt. een half uur later kwamen we aan in Brisbane. Wat een mega stad was dit. Lies en ik belandden in een ander hostel als de jongens want we mochten geen kamer delen en anders werd het te duur. Wij gingen naar de buren. maar wat een spijt. We kwamen op een 8 persoons kamer met allemaal bende en vieze mensen en rot douchjes. Huilen met de pet op:(
De volgende dag besloten lies en ik een plan te maken over hoe nu verder. De jongens gingen namelijk in Brisbane werk zoeken. We besloten een buskaart te kopen die ons helemaal naar Cairns kon brengen. Deze bus genaamd, the Greyhound is speciaal voor reizigers. Je kunt zelf boeken wanneer je naar welk plaatsje kunt. Zo gezegd zo gedaan.
Maar eerst nog even onze dagen doorgebracht in Brisbane. Hier zijn we naar de botanische tuinen geweest, een art gallery, hebben we geshopt en zijn we naar een zwembad geweest dat midden in de stad lag tussen de gebouwen. De laaste avond zijn we met de jongens uitgeweest in Brisbane. Een hele leuke avond gehad, van karaoke tot een club.

Op 11 oktober zijn lies en ik vertrokken vanuit Brisbane en zijn we met de bus naar Noosa heads gegaan. Dit was een heel leuk badplaatsje waar we verbleven in een soort lodge, houten huis. We hebben bioj aankomst lekker op het strand gelegen en de volgende dag zijn we naar het National Park van Noosa geweest. Dit park lag aan de kust dus we hebben genoeg mooie foto'd kunnen maken. Helaas hebben we geen walvis en koala's gezien die daar wel blijken te zijn. Na 2 nachten in Noosa zijn we weer vertrokken met de bus. Na een busrit van 5 uur zijn we aangekomen in Hervey Bay. Hier blijven we 2 nachten om vervolgens naar Fraser Island te gaan en daar een nachtje te slapen en dan gaan we weer terug naar hier en dan weer verder. Fraser Island schijnt prachtig te zijn dus we zijn erg benieuwd. Oja we slapen vannacht voor het eerst op een twee persoonskamer. Heerlijk:)

Liefs xxxxx

• 13 Oktober 2013 - 14:34

Maud:

Hey meiden!! Toffe verhalen al! Jullie zijn lekker bezig! En wat vertel je het allemaal mooi roos! Veel plezier op fraser island!!! Xx

• 13 Oktober 2013 - 19:49

Kis:

Ooo wat klinkt dat fijn allemaal meiden! Moeilijk voor te stellen dat mooie weer. Zit hier in een heuze storm! Regen Regen en nog eens regen, en ohja: wind! Slaaplekker :) x

• 13 Oktober 2013 - 21:44

Tineke Booten :

Hallo meiden ,
    Jullie verhaal weer met plezier gelezen . Ja het is af en toe afzien maar dat weegt vast niet op tegen alle mooie dingen die jullie meemaken .
    Heel veel plezier en doe voorzichtig . Xx

• 14 Oktober 2013 - 11:14

Ellen:

Hey lieverds!! Alles in 1 ruk gelezen en ondanks de kleine tegenslagen klinkt het allemaal fantastisch!!! Hopelijk hebben jullie lekker kunnen genieten van de luxe 2pers kamer, goed uitrusten is wel een must ;) Zoals je hierboven kunt lezen is het in NL dus echt herfst , binnen chillen met kaarsjes aan en genieten van jouw zonnige avonturen is het credo haha!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag, enjoy mates!!
    Xxxx

• 25 Oktober 2013 - 11:54

Jorine:

Wat een leuke dingen al meegemaakt, heel gaaf! benieuwd naar de nieuwe avonturen! liefs