Roxby-Adelaide-Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rosa Gonggrijp - WaarBenJij.nu Roxby-Adelaide-Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rosa Gonggrijp - WaarBenJij.nu

Roxby-Adelaide-Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Rosa

11 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Na een maand hard werken hadden lies en ik er genoeg van.De hitte, de vliegjes die maar in je gezicht bleven zitten en het gezeur en drama onderling in het team konden we niet meer aan. We hebben ongeveer 3 weken bij Gavin en Diane gewoond en daarna zijn we bij een vriend van hun gaan wonen; Daniel. Dit was een enorme opluchting want bij Gavin en Diane trokken we het niet langer. Daniel woont in een grote villa met zwembad. Lies en ik sliepen op een matras op de grond maar dat was prima te doen.Hier verbeleven ook Ron en Ron dus dat was wel gezellig en we hebben hier een leuke tijd beleefd de laatste 2 weken. De laatste week hebben lies en ik hier alleen gewoond omdat de jongens richting Adelaide waren om te werken en Daniel in Sydney was voor familiebezoek.

Zaterdag 21 december, wat tevens de verjaardag van lies was vertrokken lies en ik in alle vroegte vanuit Roxby. Om 5 uur ging de wekker en om 6 uur zaten we in de auto. Een collega van ons zou ook naar Adelaide vertrekken dus we besloten achter hun aan te rijden mocht er wel iets gebeuren. De rit ging best vlot, het is ongeveer 6 uur rijden naar Adelaide. Halverwege splitste onze wegen met de collega want wij moesten omnderweg de jongens op halen die aan het werk waren in een plaatsje 2 uur vanaf Adelaide. Rond 12 uur kwamen we aan in hetr plaatsje waar de jongens waren. Het plan was dat ze klaar zouden staan zodat we gelijk door konden naar Adelaide. Boys will be boys, want klaar stonden ze mooi niet. Ze waren zelfs nog aan het werk. Lies en ik baalde hier een beetje van omdat we vroeg in Adelaide wilde aankomen om te shoppen. Gelukkig na een uurtje wachten konden we vertrekken. De auto zat bomvol; 4 backpacks, een koelkast, liters water en 4 personen en dat alles in een mini auto. Het laaste stuk wat lies reed gaf ze aan dat de koppeling niet heel chill deed. Aangezien lies kapot was van het rijden, zou Ron de laatste 2 uur rijden. Het moment dat hij zat zei hij; de koppeling is zo goed als kapot. Lekker dan, en we wilde zo graag weg daar. Toen kwam het ergste, we moesten een mega stijle heuvel open die auto was zo zwaar. De eerste en tweede poging mislukte dan ook. De derde poging met een aanloop en daar gingen we. We hielden ons hart vast. Ik heb 2 uur met buikpuin achterin gezeten wachtend totdat de auto ermee op zou houden. Elke heuvel en stoplicht was weer een uitdaging.Maar gelukkig hield ons barrel het vol tot Adelaide. Bij het hostel was een pakketje voor mij bezorgd van ilse. In het pakketje zaten allemaal leuke en lekkere dingen van pepernoten tot kerstboom. Nadat we de spullen in het hostel hadden gedropt gingen lies en ik de stad in om wat leuks te shoppen voor haar verjaardag. Het shoppen ging vrij moeizaam want we zagen niks leuks. Toen bleek dat de winkels al om 5 uur dicht gingen. Er was nog 1 winkel open dus hier moesten we slagen. Beide een rokje met een bloesje en daar moesten we het maar mee doen. Nadat we omgekleed waren deden we met de jongens een drankje in een bar en toen op zoek naar een restaurant. Uiteindelijk bij een italiaan gegeten en daarna uit geweest in een club. Een lange maar leuke dag waar het avontuur in Adelaide kon beginnen.

Onze volgende missie was het verkopen van de auto want met dit barrel durfde we het niet aan om naar Melbourne te gaan. Wel een domper want we hadden al een heel plan gemaakt. Maar zo zie je maar, hier kun je geen plannen maken. Na een laatste dagje touren met de auto zijn ik, lies en ron alle garages af gegaan. Niemand wilde onze auto kopen. Zelfs niet voor 100 doller. Hier zouden lies en ik al lang blij mee zijn want we wilde die auto gewoon van onze naam af hebben. Uiteindelijk de laatste garage, onze laaste hoop hadden we geluk. Ron wist die man om te praten en voor 300 doller was de auto verkocht. Beetje lastig want lies en ik hadden nog niet alle papieren dus die moesten we later brengen. De papieren lagen in Sydney, want daar is ons postadres. Dit betekende ook dat we niet met Oud en Nieuw in Melbourne konden zijn omdat het wachten op de papieren wel een weekje kon duren.
De dagen in Adelaide hebben we voornamelijk om het strand bij Glenelg doorgebracht. Een heel leuk strand met gezellige terrasjes. Het enige nadeel was dat je een half uur met de tram moest om hier te komen.

1ste Kerstdag.
Lies en ik hadden een een kerstontbijt gemaakt voor ons en de jongens. We hadden croissants, brownies, eitje, chocola, scones, broodjes etc. Toch nog een beetje een kerst idee. Lies en ik gingen naar het strand. Best raar om met kerst op het strand te liggen. In de avond gingen we met de jongens uiteten. Mijn kerstmaal bestond uit lasagne met patat. Al snel werd het restaurant omgetoverd tot een club en gingen we opeens uit. Na een paar drankjes vonden we het leuk geweest en gingen we terug naar het hostel.

2de Kerstdag.
Ook wel Boxing day genoemd hier. Overal uitverkoop. Lies en ikgingen de stad in maar dit was niet te doen. Zoveel mensen, we werden helemaal gek. We besloten ook om vandaag naar het strand te gaan.

Oud en Nieuw
Eindelijk waren de autopapieren binnen. Lies en ik gingen naar de garage om ze te brengen. Helaas bleken dit niet de juiste te zijn. Erg balen was dit want nu moesten we naar een kantoor in de stad om het uit te laten zoeken. Na een hoop gedoe en geregel moet het nu goed komen met de papieren. Het was een lekker regeldagje want die middag hebben we een bus geboekt om van Adelaide naar Melbourne te gaan. Eind van de middag op de kamer ons opgetut en klaar gemaakt voor de avond. Met z'n 4e gingen we naar het strand van Glenelg. het plan was om gezellig uit eten te gaan en daarna daar uit. het was mega druk in Glenelg maar wel gezellig. Bij het strand was een grote tent opgezet waar een live band optrad. Iedereen zat op het gras en strand hiernaar te luisteren. Omdat het zo druk was konden we geen reataurant vinden om te eten. Na een half uur zoeken belandde we toch in een tentje. We zaten niet heel gezellig maar het eten was wel echt lekker. Daarna gingen we een kaart kopen voor de club en gelijk maar naar binnen. Binnen was het erg gezellig en we kregen allemaal een bloemenkrans om. Het vuurwerk was hier een beetje anders als in Nederland. Om 9 uur begon het eerste vuurwerk. De avond vloog voorbij want opeens was het 12 uur. We gingen naar buiten en vanaf het strand werd vuurwerk afgeschoten. Erg mooi. Rond 1 uur gingen we weer terug naar ons hostel want we hadden een behoorlijk bakkie op.

Nieuwjaarsdag
Na heerlijk uitslapen was het plan om naar het strand te gaan. Dit ging helaas niet door want het regende keihard. Wat een treurige dag. Lies en ik trakkeerde onszelf op een chocolade taartje bij een restaurantje. De avond bij Hungry Jacks gegeten oftewel Burger King want alles was dicht. Een typische nieuwjaarsdag!

Op 3 januari vertrokken lies en ik om half 8 met de bus naar Melbourne. Was wel even raar afscheid nemen van de jongens want we hadden in totaal toch iets van 7 weken met elkaar opgetrokken. De busrit duurde onwijs lang, namelijk 12 uur. Rond 20;00 uur kwamen we aan in Melbourne. We waren gesloopt. Toen een half uur met onze backpacks ons hostel gezocht. Dit was geen pretje. Nadat we de tassen hadden gedumot namen we contact op met Prisilla en Danique. Dit zijn de meiden waarmee we het begin van de reis een week mee optrokken. Hun werken hier in een reataurant en hebben een eigen app. Wat bleek nou, ons hostel bleek 2 min lopen van hun app te zijn. Ideaal dus. Die avond een theetje gedaan bij pris. Helaas was Danique aan het werk.

Melbourne was wel weer even wennen voor ons. Het weer zat ook niet echt mee want de eerste dagen veel regen en kou gehad. Verder is de stad heel groot dus we moeten veel lopen. We zijn via een tour naar Philip Island geweest. Dit viel behoorlijk tegen. Dit kwam met name door het weer maar ook hadden we meer verwacht van de hele tour. Het enige gezellige was dat er 2 ned meiden waren waar we wel mee gelachen hebben. Verder hebben we een auto gehuurd om de Great Ocean Road mee te doen. Dit was heel gaaf maar verliep niet helemaal vlekkeloos. Na vele bochten belandde we in de berm met 2 lekke banden. Stonden we daar. Gelukkig waren we verzekerd en kwam er na een uur een man met een vrachtwagen ons ophalen. Na 2 uurtjes konden we weer verder rijden. Wat een avontuur was dat. Eigenlijk moesten we best lachen want dit was typisch wat voor ons. Die avond konden we geen slaapplek vinden dus belandde we op een camping en hebben we geslapen in de auto. Prima te doe, op de kou na. De tweede dag van de GOR was heel mooi en hebben we de hoogtepuntjes gezien.

De overige dagen zijn we naar het strand geweest en de toerist uitgehangen in de stad. De meiden moeten elke dag werken dus dat is wel jammer. Maar we zien ze wel elke dag en soms doen we wat gezamelijks. In hun app hebben ze een bubbelbad en zwembad dus op de koude dagen is dat erg fijn. Gister zijn lies en ik op het skydeck geweest op de 88ste verdieping, zo hadden we heel uitzicht over Melbourne. Dit was heel tof.

Maandag 13 januari vertekken we met de bus naar Canberra waar we 2 nachtjes blijven en vervolgens gaan we naar Sydney. De 18de vliegen we namelijk naar Nieuw Zeeland. We hebben voor NZ nog niet echt een plan dus we zien het allemaal wel. Misschien met een bus reizen of een campervan huren.....

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs xxxx

• 11 Januari 2014 - 11:34

Kis:

Haha Hilarisch verhaal Roos! Leuk om te lezen!
    Hoop dat jullie in het nieuwe jaar meer geluk hebben met het vervoer!
    Had foto's van Lies gezien van het uitzicht van het Skydeck! Heel erg gaaf!
    Genietse! Liefs

• 11 Januari 2014 - 20:14

Tineke Booten :

Hallo Roos en Lisanne , jullie hebben weer heel wat beleefd. Leuke dingen iets minder leuke dingen (de auto) , maar bovenal ervaringen die niemand jullie meer afneemt .
    Heel veel plezier in Sydney en een hele goeie reis naar Nieuw Zeeland .
    Lieve groetjes x x

• 19 Januari 2014 - 14:35

Kitty:

Hallo Roos, wat maak je veel mee! leuk om daar over te lezen, hier in het kneuterige HHW, met een miezerig regentje buiten. Veel plezier in Nieuw Zeeland en geniet van deze kansen om herinneringen te maken. liefs Kitty